Week 15: inpakken & wegwezen - Reisverslag uit Boedapest, Hongarije van Chantal Hansma - WaarBenJij.nu Week 15: inpakken & wegwezen - Reisverslag uit Boedapest, Hongarije van Chantal Hansma - WaarBenJij.nu

Week 15: inpakken & wegwezen

Door: Chantal Hansma

Blijf op de hoogte en volg Chantal

15 December 2013 | Hongarije, Boedapest

Jó napot iedereen! (ik moet nu wel laten zien dat ik iets geleerd heb natuurlijk ;)

Dit was alweer onze laatste week hier in Budapest of Budapesssjjjjt zoals iedereen het hier uitspreekt. Voor mij duurden de laatste twee weken best wel lang, aangezien ik graag weer naar huis wil. De laatste week begon met een nieuwe wereldramp rond 12 uur ‘s middags: ons internet was weeeeeeeeeeeer weg en bleef ook weg deze keer.. Aangezien we dus niet veel verder kwamen met onze presentaties, zijn we maar voor de aller, aller allerlaatste keer boodschappen gaan doen bij de Lidl. Boodschappen moeten in Nederland ook gedaan worden, maar wat zullen wij de meterslange rijen bij de kassa van de Spar missen en al die slome vrouwtjes achter kassa niet te vergeten! We hadden in NL al 10 keer onze boodschappen gratis gekregen op deze manier. Die regel gaat hier helaas niet op.. ’s Avonds zijn we met zijn drieën naar The Hunger games: catching fire geweest in 4DX! De film zelf was helaas wel in 2D, maar alle effecten: bewegende stoelen, mist, water, geuren en wind maakten dat weer helemaal goed!

Dinsdag was mijn moeder jarig (K) en toen zijn we ook voor de honderdste keer naar Digi geweest om te melden dat ons internet het alweer niet doet. Alles gaat hier op een slakkengangetje. Ze hebben maar liefst 3 dagen de tijd om het weer te fixen! Gelukkig wisten wij van tevoren dat het zelfs binnen deze 3 dagen niet ging lukken en zijn we donderdag boos teruggegaan en hebben we geëist dat ze het komen maken. We hebben immers voor de hele maand december betaald. Wat bleek: ze hadden het internet al afgesloten! De computerheks had een fout gemaakt (hoe kan het ook anders), waardoor er in het systeem stond dat ons contract eerder afliep. Na even goed de stem te hebben verheven ging ze toch maar even bellen met de baas en hadden we sinds vrijdagochtend weer internet. Halleluja!

Woensdag moesten we voor college aan ons ‘certificate of attendance’ ophalen als bewijs dat we echt deze hele periode hier zijn geweest en de colleges hebben gevolgd. In de avond hebben we nog even gewinkeld in Westend en hebben we een uur over onze milkshake bij de McDonalds gedaan (hallo wifi!). Donderdag was alweer de allerlaatste collegedag van dit semester. We moesten weer een presentatie geven (ik deed het over autisme spectrum stoornis) en om 5 uur hadden we dan echt VAKANTIE!!! ’s Avonds zijn we alvast maar begonnen met opruimen en schoonmaken voor de volgende dag.

Vrijdagochtend moesten we redelijk op tijd ons bed uit, want onze huisbaas kwam voor de eindcontrole en dan moet alles natuurlijk wel spik en span zijn. Uiteindelijk hebben we ons een beetje voor niks uitgesloofd, want ze heeft helemaal nergens naar gekeken en alleen de meterstanden genoteerd. Ik ben ’s avonds nog lekker lang in bad geweest nu het nog kon!

Het laatste weekend hier is alweer aangebroken. We hebben eerst lekker ergens gebruncht met tosti’s en kaneel cappuccino en daarna zijn Nathalie en ik nog voor de laatste keer naar de Centrale Markthal en Westend geweest voor wat laatste souvenirtjes en cadeautjes. Daarna was het tijd voor het echte werk: inpakken! Het is maar goed dat mijn vriend en mijn ouders al iets hadden meegenomen, want nu past alles er gelukkig makkelijk in :). ’s Avonds heeft Nathalie ons lekker getrakteerd op een laatste etentje bij Indigo! We hebben daarna nog even over de kerstmarkt geslenterd (zie foto) en ik heb nog glühwein gedronken die toch iets minder lekker was dan ik me herinnerde haha. Onze allerlaatste dag hier stond in het teken van de laatste dingetjes inpakken en verder heeeeeeel veeeeeeel kerstliedjes luisteren om alvast in de stemming te komen.

We hadden geen zin om te koken, dus we hebben lekker ergens pizza gehaald. De laatste avond gaan we er nog een gezellige avond van maken om deze periode hier goed af te sluiten. Onze taxi komt ons om 4 uur ophalen en dan is het definitief voorbij! Sommige dingen hier zal ik meer missen (de cultuur, de vele vrije tijd, het samenwonen met Nathalie en Melanie, alle leuke dingen die we hier doen, het snelle openbaar vervoer, goulashsoep, enz.) dan andere (lange rijen bij de kassa, ongevarieerd eten, de stank op straat, de hitte en drukte in de metro’s, enz.). Ik kijk terug op een hele leuke, gezellige en uiteindelijk ook wel leerzame periode hier en ik kan het iedereen aanraden om tijdens je studie naar het buitenland te gaan als je die kans krijgt! Het was een onvergetelijke tijd die ik niet had willen missen!

Köszönöm iedereen die op bezoek is geweest, die mijn reisverslagen heeft gelezen en vooral ook Nathalie en Melanie voor de leuke tijd hier! Ik wens iedereen hele fijne feestdagen toe en lieverd: ik kan niet wachten om weer bij je te zijn en kerst samen te vieren! Ik hou van je! En ook van jullie natuurlijk papa, mama en Melanie!

Szépen Chantal

  • 15 December 2013 - 23:23

    Wietske :

    Mooi verslag goed gedaan hoor ben trots op je Gr opa oma

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Chantal

Reisblog over (bijna) alles wat Nathalie, Melanie en ik meemaken in Boedapest tijdens de 4 maanden dat we hier studeren.

Actief sinds 24 Sept. 2013
Verslag gelezen: 1165
Totaal aantal bezoekers 8998

Voorgaande reizen:

01 September 2013 - 16 December 2013

'Studeren' in Boedapest

Landen bezocht: