Week 10: Ouderlijk toezicht - Reisverslag uit Boedapest, Hongarije van Chantal Hansma - WaarBenJij.nu Week 10: Ouderlijk toezicht - Reisverslag uit Boedapest, Hongarije van Chantal Hansma - WaarBenJij.nu

Week 10: Ouderlijk toezicht

Door: Chantal Hansma

Blijf op de hoogte en volg Chantal

10 November 2013 | Hongarije, Boedapest

De nacht van zondag op maandag heb ik bijna de hele nacht wakker gelegen dus heb ik toen maar lekker veel gekletst met mijn vriend toen hij in de bus onderweg naar Nederland zat. Overdag heb ik me als een boekenwurm op ‘Somebody somewhere’ gestort, een boek dat ik heb gekozen voor het biografie essay van het vak Language development and disorders.

Dinsdag ging mijn vriend nog een keer bij het nieuwe huisje kijken en heeft hij het ook gefilmd voor mij zodat ik ook een beetje weet hoe het eruit ziet. Ik moest het huurcontract ook ondertekenen dus hadden ze het heel handig gedaan: eerst hij ondertekenen, dan inscannen, dan via de mail naar mij toe, ik moest het printen, ondertekenen, weer inscannen en dan weer terugmailen. Een halve dag verder, maar nu is wel alles rond 

De volgende dag begon weer een nieuw vak op de universiteit: ‘New empirical findings on general learning disabilities and behavioural problems’. Het begon al goed: een lokaal dat rook alsof er 100 mensen in hadden overgegeven en de docent die voor het eerst college gaf in het Engels. Erg goed verstaanbaar dus en op een gegeven moment vroeg ze: Do you know what this means? Sommige studenten antwoorden duidelijk met ‘NOO!’ en toen ging ze gewoon verder zonder uit te leggen wat het nu betekende. Heel vaag. De inhoud zelf was wel interessant: het ging over te vroeg geboren baby’s en wat daar de gevolgen van zijn voor de ontwikkeling. Ook het meisje mét snor naast mij zorgde voor de nodige entertainment voor Nathalie en mij. Vandaag werd ook mijn zusje geopereerd aan haar keelamandelen. Ze moest 1 nachtje in het ziekenhuis blijven en had erg veel pijn na die tijd 

Donderdag hebben we op tijd ontbeten en daarna boodschappen gedaan, geluncht en toen door naar college tot 6 uur. De rest van de avond hebben we niet veel bijzonders meer gedaan. Ik heb goede tijden slechte tijden maar weer eens teruggekeken van meer dan een maand geleden :p Ik loop een heeeeeeel klein beetje achter. Dus mensen zet vooral niet op facebook wie de moord heeft gepleegd!!!!!!!!!!!!!!! :p. Vrijdag heb ik alvast een cadeautje gekocht voor mijn zusje haar verjaardag. Dat geef ik aan mijn ouders mee die morgen komen en dan krijgt ze het pas op 24 november. Je moet nog even wachten zusje!! Zaterdag was het weer tijd om van kamers te wisselen. Ik moest met Melanie ruilen en verhuisde nu weer naar een grote slaapkamer.

De volgende dag ben ik redelijk vroeg opgestaan en heb ik mijn ouders van het vliegveld gehaald om 11 uur. Hun reis begon al goed op Eindhoven: 1 minuut te laat bij de incheckbalie dus alles moest uit de koffer: douchegel, deo, knakworsten, pindakaas.. grr. , maar gelukkig geen waardevolle spullen. Na een uur onderweg te zijn geweest met de bus + metro vanaf het vliegveld waren we bij het Central Green Hotel waar mijn ouders verbleven. Het hotel zit lekker dicht bij ons appartement. Deze dag hebben we al redelijk veel gedaan: lekker koffie gedronken bij ons en alles laten zien hier, nieuwe douchegel enz voor ze gehaald wat ze in Eindhoven allemaal afgepakt hadden. ’s Avonds hebben we heerlijk Indisch gegeten bij Indigo (zie foto). Ik en papa hadden kip madras genomen waar 1 pepertje bij stond, ik vraag me af hoe scherp 2 pepertjes dan wel niet is, want dit was zooooo verschrikkelijk scherp. Maar wel super lekker! Echt een aanrader om daar te gaan eten. Na het eten zijn we bij het Sandorpaleis omhoog geweest om daar alles te bekijken en hebben we de kettingbrug, het parlement en de rest van Boedapest in het donker gezien (zie foto’s). Heel mooi!! Daarna hebben we lekker ergens koffie gedronken (wat heb ik dat gemist!) De andere meiden drinken geen koffie dus het was een welkome afwisseling haha. We hebben de eerste avond afgesloten met cocktails en biertjes bij Loungebar Loft (zie foto).

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Chantal

Reisblog over (bijna) alles wat Nathalie, Melanie en ik meemaken in Boedapest tijdens de 4 maanden dat we hier studeren.

Actief sinds 24 Sept. 2013
Verslag gelezen: 156
Totaal aantal bezoekers 8999

Voorgaande reizen:

01 September 2013 - 16 December 2013

'Studeren' in Boedapest

Landen bezocht: