Week 13: Sinterklaas, souvenirtjes & veel soggen - Reisverslag uit Boedapest, Hongarije van Chantal Hansma - WaarBenJij.nu Week 13: Sinterklaas, souvenirtjes & veel soggen - Reisverslag uit Boedapest, Hongarije van Chantal Hansma - WaarBenJij.nu

Week 13: Sinterklaas, souvenirtjes & veel soggen

Door: Chantal Hansma

Blijf op de hoogte en volg Chantal

01 December 2013 | Hongarije, Boedapest

De week begon weer goed: we kregen te horen dat het college van dinsdag én woensdag uit zou vallen, dus we hadden ineens een hele week vrij! In de middag hebben we eerst de wekelijkse boodschappen maar weer gedaan. Melanie en ik eten deze hele week met zijn tweeën, want dinsdag komen de ouders van Nathalie hier voor een weekje. Dinsdag ben ik alvast heel nuttig bezig geweest voor mijn paper over dyslexie die ik op 18 december in moet leveren, als we al weer thuis zijn dus :p Een ander paper hoeft zelfs pas half januari ingeleverd te worden!

Woensdag heb ik lekker geshopt voor sinterklaascadeautjes. Jaja de goedheiligman werd ook hier in Budapest verwelkomt! Op 6 december vieren ze hier volgens mij de komst van de Kerstman in plaats van Sinterklaas, maar dat mag de pret niet drukken natuurlijk. Ze waren ook al bijna klaar met het opbouwen van alle kraampjes voor de kerstmarkt die deze week begint! Het ziet er al heel gezellig uit.

Donderdag ben ik samen met Melanie naar de Centrale Markthal geweest om souvenirtjes te kopen voor onszelf en het thuisfront en om gewoon te zien hoe het er daar uit zag. Het is een hele grote hal, wat wel een beetje lijkt op een stationshal (misschien is het dat ook wel geweest??). Beneden staan heel veel kraampjes met allemaal groente, fruit, vlees, kruiden en ander eten en boven staan alle kraampjes met souvenirtjes (zie foto’s). Het is hier een stuk goedkoper dan in het centrum zelf.

Vrijdag ben ik samen met Melanie naar boekenwinkel + zeer chique boekencafé geweest bij Alexandra (zie foto) waar we echt super lekkere chocolademelk hebben gedronken (ik strawberry chocolate en Melanie de almond chocolate). We hebben daar ook nog tosti gegeten. Mijn eerste echte tosti sinds we hier zijn haha! Onder het mom van soggen (voor de niet-studenten: zie google ;)) zijn we ook nog maar naar een heel schattig kerstwinkeltje geweest, waar alles een beeeetje boven ons budget was: kijken, kijken, maar niet kopen dus!

De kerstmarkt is hier nu net begonnen, dus daar zijn we ook nog even over heen gelopen. Bijna alles wat er verkocht wordt is handgemaakt en daar zijn de prijzen dan ook naar. We hadden er iets meer van verwacht, maar de sfeer is heel gezellig en ’s avonds vast nog veel gezelliger met alle lichtjes, muziek en glühwein. Zaterdag en zondag waren twee lekkere luie dagen waarop we niet veel meer nuttigs hebben gedaan dan onszelf voorzien van voedsel en thee (ik). Een goede poging om met mijn paper verder te gaan is dan ook mislukt..

  • 13 December 2013 - 13:51

    Melanie Hansma:

    Die hal lijkt wel een beetje op de stations hal in Groningen!

  • 13 December 2013 - 15:13

    Chantal Hansma:

    Jaa nu je het zegt!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Chantal

Reisblog over (bijna) alles wat Nathalie, Melanie en ik meemaken in Boedapest tijdens de 4 maanden dat we hier studeren.

Actief sinds 24 Sept. 2013
Verslag gelezen: 222
Totaal aantal bezoekers 8998

Voorgaande reizen:

01 September 2013 - 16 December 2013

'Studeren' in Boedapest

Landen bezocht: