Week 4: "Little birdies" & bergbeklimmen - Reisverslag uit Boedapest, Hongarije van Chantal Hansma - WaarBenJij.nu Week 4: "Little birdies" & bergbeklimmen - Reisverslag uit Boedapest, Hongarije van Chantal Hansma - WaarBenJij.nu

Week 4: "Little birdies" & bergbeklimmen

Door: Chantal Hansma

Blijf op de hoogte en volg Chantal

29 September 2013 | Hongarije, Boedapest

De laatste week van september is alweer aangebroken. De tijd gaat echt veeeeel te snel hier! We zitten hier nu al weer bijna een maand. Deze week is de laatste week van ons introductievak op de universiteit. Vanaf 1 oktober beginnen voor ons de ‘echte’ vakken.

De eerste dag van deze week zijn we op zoek gegaan naar het universiteitswinkeltje om een leuk hemdje te kopen met het ELTE- logo als aandenken aan onze tijd hier, maar deze hadden ze niet eens! Beetje jammer. We hebben ook de wekelijkse boodschappen weer gedaan. De maandagen hebben we maar bestempeld als boodschappendag. Dinsdagochtend hebben we van 9.00 tot 12.15 college gehad (onze eerste dag hier langer dan 2 uur!). Wat was dat afzien zeg! Woensdag hadden we ’s middags college van een vrouw die overdreven glimlachte de hele tijd en die nogal domme opmerkingen maakte tussendoor. Volgens mij had ze dat zelf niet eens door haha. We kregen zwart/wit plaatjes te zien waarop vlinders stonden en bij elk plaatje moest je aangeven hoeveel vlinders er te zien waren. Opeens vroeg ze iemand “how many of these, these.. What’s the name of the little birdies again?” Ze wist het woord voor vlinder niet meer en noemde het dus maar “kleine vogeltjes”. Dat was echt zo’n daar-had-je-bij-moeten-zijn momentje. Later zei ze nog drie keer op een nogal opgewonden toontje ‘o yes.. o yes.. o yes..” alsof ze... nouja jullie weten vast wat ik bedoel ;) ’s Avonds na het avondeten werd ik ineens erg ziek en heb ik de rest van de avond in bed doorgebracht.

Donderdag was er een visit naar Bárczi Guzstáv Infant School, maar ik voelde me nog steeds niet goed en ben dan ook niet mee geweest helaas. Het was een speciale school voor kinderen die extra aandacht nodig hebben, zoals kinderen met spraak en taalproblemen. Ze krijgen hier extra begeleiding en ondersteuning om hun achterstand niet nog groter te laten worden. Ik vind het erg jammer dat ik hier niet naartoe kon, aangezien dit waarschijnlijk de richting is die ik op wil na mijn studie. Nathalie en Melanie hebben na het bezoek aan de school nog kaartjes voor het circus gehaald, waar we op 12 oktober heen gaan. Vrijdag voelde ik me gelukkig weer iets beter en toen ben ik samen met Melanie langs hotels gegaan om te kijken of ze überhaupt nog bestonden. Ze waren er gelukkig allemaal nog! Mijn ouders hebben uiteindelijk gekozen voor het Central Green Hotel. Deze zit lekker dicht bij ons 

Zaterdag was het heel mooi weer en besloten we om de Gellértheuvel te gaan beklimmen (zie foto’s). We konden zelfs zonder jas en in een hemdje buiten lopen! Het was een behoorlijke klim, maar niet zo erg als we hadden verwacht. Het viel mee met de spierpijn gelukkig! Helemaal bovenaan had je een heel mooi uitzicht over de hele stad en daar stond ook het Szabadság Szobor (het Vrijheidsbeeld, zie foto’s). Zondag was het de bedoeling om naar het parlement te gaan, maar daar aangekomen bleek het uitverkocht te zijn voor de die dag. Blijkbaar kan dat.. Toen zijn we maar weer naar huis gegaan en hebben de rest van de dag lekker rustig aan gedaan.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Chantal

Reisblog over (bijna) alles wat Nathalie, Melanie en ik meemaken in Boedapest tijdens de 4 maanden dat we hier studeren.

Actief sinds 24 Sept. 2013
Verslag gelezen: 238
Totaal aantal bezoekers 9001

Voorgaande reizen:

01 September 2013 - 16 December 2013

'Studeren' in Boedapest

Landen bezocht: