Week 11: Koffie, Sugar! & Wienerschnitzel - Reisverslag uit Boedapest, Hongarije van Chantal Hansma - WaarBenJij.nu Week 11: Koffie, Sugar! & Wienerschnitzel - Reisverslag uit Boedapest, Hongarije van Chantal Hansma - WaarBenJij.nu

Week 11: Koffie, Sugar! & Wienerschnitzel

Door: Chantal Hansma

Blijf op de hoogte en volg Chantal

17 November 2013 | Hongarije, Boedapest

Maandag was de tweede dag dat mijn ouders er waren. Ik heb ze in de ochtend na het ontbijt weer opgehaald bij hun hotel en toen hebben we eerst de Gellértheuvel beklommen.. nouja 3 kwart met de bus en de rest lopend haha (zie foto’s). We zijn wel lopend weer naar beneden gegaan! Daarna zijn we naar de Basiliek geweest, waar we niet heel ver konden lopen dit keer, want er was een begrafenis (waar we pas later achter kwamen, nadat wij en heel veel andere toeristen hebben staan luisteren naar mooi gezang, geweldige akoestiek trouwens!). We hebben bij de basiliek lekker koffie gedronken en lekker geluncht bij één van de weinige broodjeszaken in Budapest. Je kunt bijna overal alleen maar warm eten tussen de middag. ’s Avonds hebben we heerlijk een ENORME Wienerschnitzel gegeten bij Komédias Café en daarna bij een Loungebar nog iets gedronken. De tweede dag is ook weer voorbij gevlogen!

Dinsdagochtend heb ik net als de vorige dag mijn ouders bij het hotel opgehaald. We zijn toen eerst naar het grote stadspark geweest en hebben het kasteel bekeken en Heroes Square niet te vergeten natuurlijk (zie foto’s). We hebben aan het water lekker koffie gedronken en zelfs nog zonder jas in de zon kunnen zitten! (zie foto’s). Het was heerlijk weer voor de tijd van het jaar. We hebben weer geluncht (met koffie ofcourse) bij dezelfde broodjeszaak als gisteren en we hebben in de middag nog lekker een zoet gebakje gegeten bij Sugar (zie foto). Daarna zijn we nog langs het schoenenmonument aan de Donau gelopen. Dinsdagavond zijn we uit eten geweest bij Okay Italia (zie foto) en als afsluiter van de avond hebben we nog lekker ergens wat gedronken. Dit was ook alweer de laatste avond dat mijn ouders er waren. De volgende morgen vlogen ze al heel vroeg weer terug. Ik vond het super dat ze geweest waren en was blij ze even weer te zien!

Woensdag begon het ‘gewone’ leventje weer met college. Gelukkig was het net zo nuttig als vorige week! Het nieuwe huisje van mij en mijn vriend in Nederland schiet ook al op. Een groot gedeelte van het laminaat ligt er al en de muren van de woonkamer zijn al geverfd. Donderdag en vrijdag ben ik druk bezig geweest met een reflectieverslag voor het vak ‘School- based strategies to adress the emotional and behavioral issues of students with disabilities: current practices in the US’ en de presentatie die we maandag moeten geven voor dit vak.

In het weekend hebben we niet veel bijzonders gedaan. Ik heb lekker weer met mijn vriend geskypt en heb een virtuele rondleiding door ons nieuwe huisje gekregen. Ik kan niet wachten om alles in het echt te zien. Het weer is erg vreemd hier, een paar dagen geleden toen mijn ouders er nog waren kon je nog zonder jas in de zon zitten en nu vriest het de meeste nachten al en is het overdag ook niet heel warm meer. De winter komt eraan!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Chantal

Reisblog over (bijna) alles wat Nathalie, Melanie en ik meemaken in Boedapest tijdens de 4 maanden dat we hier studeren.

Actief sinds 24 Sept. 2013
Verslag gelezen: 191
Totaal aantal bezoekers 8998

Voorgaande reizen:

01 September 2013 - 16 December 2013

'Studeren' in Boedapest

Landen bezocht: