Week 12: Presentaties & een show vol magie - Reisverslag uit Boedapest, Hongarije van Chantal Hansma - WaarBenJij.nu Week 12: Presentaties & een show vol magie - Reisverslag uit Boedapest, Hongarije van Chantal Hansma - WaarBenJij.nu

Week 12: Presentaties & een show vol magie

Door: Chantal Hansma

Blijf op de hoogte en volg Chantal

24 November 2013 | Hongarije, Boedapest

Maandag is nooit mijn favoriete dag van de week geweest en ook deze maandag bracht daar geen verandering is. Het was meteen een hele lange dag voor ons van 10 uur ’s ochtends tot maar liefst 6 uur ’s avonds! En de hele dag niets anders doen dan luisteren naar presentaties. Het was trouwens maar goed dat de helft van de klas niet op was komen dagen omdat ze geen presentatie wouden geven, want anders had de docent het niet eens gered om alles voor 6 uur klaar te hebben. Ik heb zelfs mijn presentatie over Learning Buddies nog last-minute ingekort omdat het anders niet eens binnen de tijd zou lukken!

Dinsdag zouden we eigenlijk een visit hebben, maar die werd weer eens gecancelled. Dat is hier eerder regel dan uitzondering helaas. Juist die visits naar allerlei instellingen zijn leuk en dat is nou juist hetgene wat steeds niet doorgaat of verplaatst wordt. Beetje jammer. Woensdag en donderdag hadden we college en weer op zulke handige tijdstippen dat je ervoor of erna niet veel meer kunt doen. Voor één vak is ook nu nog steeds niet duidelijk wat we nou precies moeten doen en de hoofddocent wil geen duidelijkheid geven. Lastig!

Vrijdag was een lekker luierdagje waarop ik heeeel veel afleveringen van Goede Tijden heb teruggekeken en ik nu weer bijna helemaal bij ben . We zijn ook nog naar Digi toe geweest om ons internet abonnement alvast stop te zetten. Dat hebben we vanaf 16 december natuurlijk niet meer nodig! Zaterdag vierde mijn zusje alvast haar verjaardag, dus kreeg ze ook mijn cadeautjes al die ik aan mijn ouders had meegegeven toen ze hier waren. Gelukkig vond ze mijn cadeautje en kaartje leuk! Ook kreeg ons hondje Diesell zijn eigen puppy’s voor het eerst te zien. Super schattig om te zien. Hij was er eerder een beetje bang voor dan dat hij er heel druk mee ging spelen. Angsthaas.

Zondag overdag hebben we niet veel gedaan, want we moesten al heel vroeg avondeten. Om 7 uur gingen we namelijk naar The Illusionists! Het was echt een hele gave show vol illusie, trucks, mentalisme, shocking acts van de anti-conjuror en een spetterende ontsnapping á la Houdini uit een met water gevulde tank. Het was echt super leuk, absoluut de moeite waard om te zien. We mochten helaas geen foto’s of filmpjes maken, dus de foto’s die ik er bij staan zijn van internet ;). Voorafgaand aan de show kwam er nog een jongen naar ons toe of hij een kaarttruc met ons mocht doen. Nathalie mocht 1 kaart kiezen uit een stapel kaarten en daar haar naam met stift op schrijven. Hij deed deze kaart weer tussen de stapel en schudde ze, op een hele goochelaarachtige manier natuurlijk, en liet daarna 1 kaart zien. ‘Was dit de kaart?’ vroeg hij. Dat was hem niet, toen moest ik 1 kaart tussen mijn handen houden en daarna omdraaien.. dat was de kaart met haar naam erop! Hoe hij dit voor elkaar kreeg??? Dat wil ik ook kunnen (en snappen) haha. Dat was het weer voor de deze week. Over een paar dagen meer!

  • 07 December 2013 - 20:46

    Wietske:

    Leuk verslag weer hoor knap gedaan Gr opa oma

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Chantal

Reisblog over (bijna) alles wat Nathalie, Melanie en ik meemaken in Boedapest tijdens de 4 maanden dat we hier studeren.

Actief sinds 24 Sept. 2013
Verslag gelezen: 219
Totaal aantal bezoekers 8998

Voorgaande reizen:

01 September 2013 - 16 December 2013

'Studeren' in Boedapest

Landen bezocht: