Week 8: Sport, cultuur & mannelijk bezoek - Reisverslag uit Boedapest, Hongarije van Chantal Hansma - WaarBenJij.nu Week 8: Sport, cultuur & mannelijk bezoek - Reisverslag uit Boedapest, Hongarije van Chantal Hansma - WaarBenJij.nu

Week 8: Sport, cultuur & mannelijk bezoek

Door: Chantal Hansma

Blijf op de hoogte en volg Chantal

27 Oktober 2013 | Hongarije, Boedapest

Deze week hebben een stuk minder op onze kont gezeten dan vorige week, dus zoals beloofd een iets uitgebreider verslag! Deze week was het zusje van Nathalie hier dus Melanie en ik hebben veel met zijn tweeën gedaan deze dagen. Maandag ben ik samen met haar naar het Puskás Ferenc Stadion (zie foto) geweest om te kijken waar we heen moeten voor de illusionisten show in november. Hier worden veel voetbalwedstrijden gehouden en er zijn ook concerten. Er kunnen maar liefst 60.000 mensen in! Daar is de Euroborg niets bij haha. The Illusionists waar wij gaan is in SYMA, dat een groot evenementencomplex vlakbij het stadion. Daarna zijn we naar het naar Déli Pályaudvar treinstation geweest om treinkaartjes naar het Balatonmeer te halen voor mij en mijn vriend. We gaan lekker 1e klas reizen  ’s Avonds hebben ik en Melanie de film We’re the Millers gekeken. Hilariteit ten top!

Dinsdagmiddag zijn Melanie en ik naar de bios geweest in Westend. We gingen naar de film Prisoners. Een hele spannende film. De bios kost hier trouwens maar 4 euro per kaartje! De volgende dag was een nationale feestdag in Hongarije. Het is de dag van de Republiek. Bijna alle musea waren gratis deze dag, dus we dachten: laten we dan nu maar eens naar één toe gaan. We vinden musea zoooo leuk (ahum). We zijn naar het National Museum (zie foto) geweest en daarna naar de Van Gogh Alive Experience (zie foto’s). Deze laatste was echt heel leuk. Allemaal schilderijen van Van Gogh werden geprojecteerd op schermen met muziek en tekst erbij. Op de terugweg hebben we bij de speech van de minister-president Viktor Orbán gekeken op Heroes Square vlak bij ons appartement (zie foto’s). Het was suuuuuuper druk daar en we snapten er natuurlijk geen hol van, maar we kunnen in ieder geval zeggen dat we een heel belangrijk iemand hebben gezien! Dat we eerst geen flauw benul hadden wie het nou was zal ik maar achterwege laten..

Donderdag moest ik het huurcontract van ons nieuwe huisje printen, ondertekenen en scannen, dus heb ik eerst heel lang gezocht naar iets waar ik dat kon doen. Had ik eindelijk iets gevonden, bleek dat dat een winkel was waar ze kopieerapparaten en scanners VERKOCHTEN in plaats van dat het een copy shop was.. grrrr. Aan het eind van de middag ben ik alleen naar college geweest. Nog 1 dag en dan was mijn lieve vriendje eindelijk hier!!!! Ik heb deze dag eerst wat boodschapjes gedaan, het hele huis schoongemaakt en lekkere cupcakes gebakken in een oven die het nu wel bleef goed bleef doen thank god!

Na bijna een hele nacht niet geslapen te hebben van de zenuwen/opwinding(??) ben ik er zaterdag redelijk vroeg mijn uit gegaan om mijn vriend om 11 uur bij het Népliget busstation op te halen. Ik ben zooo blij dat ik hem eindelijk weer zie na 2 maanden. Die dag hebben we het lekker rustig aan gedaan. We zijn naar Heroes Square geweest en hebben het stadspark lekker door gewandeld. Hij heeft het wel getroffen met het weer. Het was erg warm.
Zondag konden we lekker een uurtje langer uitslapen, want de wintertijd ging in! Het was net als gisteren heel mooi weer, dus we zijn gezellig naar de dierentuin geweest. Er waren heel veel jonge diertjes dit keer. Hele schattige kleine aapjes vooral (zie foto’s). ’s Avonds hadden we geen zin in koken en hebben we lekker bij de Mac gegeten (zie foto haha). Het eerste weekend met mijn vriend is voorbij gevlogen! Gelukkig nog een week te gaan!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Chantal

Reisblog over (bijna) alles wat Nathalie, Melanie en ik meemaken in Boedapest tijdens de 4 maanden dat we hier studeren.

Actief sinds 24 Sept. 2013
Verslag gelezen: 205
Totaal aantal bezoekers 9000

Voorgaande reizen:

01 September 2013 - 16 December 2013

'Studeren' in Boedapest

Landen bezocht: