Week 9: Vulkanisme & koude grotten - Reisverslag uit Boedapest, Hongarije van Chantal Hansma - WaarBenJij.nu Week 9: Vulkanisme & koude grotten - Reisverslag uit Boedapest, Hongarije van Chantal Hansma - WaarBenJij.nu

Week 9: Vulkanisme & koude grotten

Door: Chantal Hansma

Blijf op de hoogte en volg Chantal

03 November 2013 | Hongarije, Boedapest

Maandag moesten mijn vriend en ik vroeg uit de veren want om half 9 moesten we in de trein zitten voor een ruim 3 en half uur durende reis richting het Balatonmeer! We gingen naar Badacsony, waar we de vulkaan hebben beklommen. Dit was hoger en vooral vermoeiender dan verwacht. Het was een beste klim. We zijn op ongeveer 350 meter blijven steken, waar we een heel mooi uitzicht hadden over bijna het hele Balatonmeer. Mijn vriend heeft hier nog een mooi aandenken in een boom gemaakt (zie foto’s). Er waren bovenop de vulkaan ook ENORME wespen, waar zelfs Simon bang voor was. Ik struikelde zelfs nog over stenen omdat ik weg wou rennen voor zo’n wesp (oeps). Aan het einde van de dag hebben we daar lekker wat gegeten en hebben we nog even langs het water gezeten. Om 17.10 ging onze trein weer terug, waarin we onze eigen coupe hadden!

Dinsdag konden we lekker bijkomen van de vorige dag en hebben we onze voetjes laten verwennen door visjes! (zie foto). Die voelden daarna heeerlijk zacht aan. Daarna zijn we nog lekker een paar uurtjes in de spa geweest om te relaxen. ’s Avonds zijn we gezellig uit eten geweest bij een Italiaans restaurant. Woensdag zijn we naar het House of Terror (zie foto) geweest waar je helaas geen foto’s binnen mocht maken en zijn we nog naar WestEnd geweest om daar te kijken voor nieuwe schoenen voor mijn vriend (niets gevonden natuurlijk) en hij heeft daar nog een souvenirtje gekocht.

Alsof we nog niet genoeg gereisd hadden, zijn we de volgende dag weer een uur onderweg geweest naar de andere kant van Boedapest naar het Tropicarium waar ze haaien en andere zoogdieren/vissen hadden. Je kon in een tunnel lopen waar de haaien over je heen zwommen! ( zie foto’s). Daarna hebben we nog even gewinkeld in het winkelcentrum waar het Tropicarium ook bij zat en lekker wat zoetigheid naar binnen gewerkt (zie foto). Op de weg terug zagen we een Hongaar met een Mooi Wark vest lopen! Zelfs hier zijn ze al bekend dus haha.

Vrijdag zijn we naar Pál-völgyi-barlangban geweest. Een druipsteengrot, waar we een tour van een uur hebben gekregen door de grotten (zie foto’s). Ik was nog nooit in een grot geweest, dus voor mij was het extra leuk. Het was errrruuggg koud ca. 9 graden, eigenwijs als ik ben had ik mijn dikke jas natuurlijk niet aangedaan en dat heb ik gemerkt haha. We zijn ook naar het vissersbastillon geweest waar we lekker thee en warme chocolademelk hebben gedronken. ’s Avonds zouden we zelf pizza maken in de oven, maar we wisten niet dat het all saints day was in Hongarije en er dus geen enkele winkel open was.. dus toen zijn we maar uit eten geweest naar een pizzeria. Na het eten zijn we naar het Sandorpaleis geweest en hebben we daar de brug en het parlement in het donker bekeken. Daarna hebben we nog lekker ergens een cocktail gedronken. Ons motto van die dag: “altijd blijven lachen… als een boer met kiespijn” alles zat nogal tegen (metro bij Oktogon reed niet, verkeerde kant op gelopen toen we naar het paleis wouden, winkels die dicht waren en we dus geen eten hadden, etc)

Zaterdag zijn we nog naar de Basiliek geweest en ’s avonds hebben we lekker zelf pannenkoeken gebakken en zijn we daarna nog flink aan de borrel geweest en hebben we lekker film gekeken in bed. Zondag ging mijn vriend al weer naar huis :(. Deze dag stond dus in het teken van alles inpakken en om half 4 vertrok zijn bus vanaf het Nepliget busstation weer richting Utrecht. Het was moeilijk om weer afscheid te nemen na een week wetende dat je elkaar nu weer anderhalf maand niet ziet..

  • 28 November 2013 - 23:46

    Wietske:

    Mooi verslag hoor leuk gedaan Gr opa oma

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Chantal

Reisblog over (bijna) alles wat Nathalie, Melanie en ik meemaken in Boedapest tijdens de 4 maanden dat we hier studeren.

Actief sinds 24 Sept. 2013
Verslag gelezen: 191
Totaal aantal bezoekers 9003

Voorgaande reizen:

01 September 2013 - 16 December 2013

'Studeren' in Boedapest

Landen bezocht: