Week 6: Nachtelijke taferelen & zwoele zomerhitte - Reisverslag uit Boedapest, Hongarije van Chantal Hansma - WaarBenJij.nu Week 6: Nachtelijke taferelen & zwoele zomerhitte - Reisverslag uit Boedapest, Hongarije van Chantal Hansma - WaarBenJij.nu

Week 6: Nachtelijke taferelen & zwoele zomerhitte

Door: Chantal Hansma

Blijf op de hoogte en volg Chantal

13 Oktober 2013 | Hongarije, Boedapest

De tweede week van oktober begon al meteen goed! We hebben de hele ochtend en middag gewacht op de man die onze bedden zou komen maken. Hij is uiteindelijk helemaal niet op komen dagen! Meteen maar weer gemaild naar de huisbaas dus.. Die zei dat de man wel geweest was, maar dat er niemand thuis was.. dikke onzin want we waren er de hele dag!! ’s Avonds hebben we nog snel boodschappen gedaan aangezien we overdag de hele dag voor niks thuis hebben gezeten. Ze werken hier heeeel erg langs elkaar heen.

Dinsdag hadden we een inhaal college over autisme die eigenlijk een paar weken terug al zou zijn. Maar het was wel interessant gelukkig ;). De volgende dag kwam een vriendin van Nathalie en toen kwam ook eindelijk die man voor de bedden. Wel weer 2 uur later dan de afspraak was, maargoed hij was er! Dat is al heel wat hier.

Donderdag hadden we eerst college van 14.40 – 17.50 over disability memoirs. Vanaf dit moment beseften wij dat we dit vak beter niet hadden kunnen kiezen, want erg nuttig en leerzaam is het niet.. ’s Avonds (nouja ’s nachts) zijn we naar een international party in de Moulin Rouge (zie foto) geweest. Het was niet heel veel aan, het was erg rustig en er waren maar weinig studenten en veel (iets te aanhankelijke) ouderen. Kwam misschien ook omdat we er pas om kwart voor 2 waren en het uitgaansleven hier 2 á 3 uur later al weer stopt, maargoed een studentenfeest is een studentenfeest. We hadden toch allemaal iets te diep in het glaasje gekeken dus we vermaakten ons wel haha. Om 4 uur waren we er zat van en hadden we zin in Pizza, die nergens meer te krijgen was, dus werd het maar McDonalds :(

Vrijdag hebben we net als de vorige vrijdag heeeeeel lang uitgeslapen en pretty little liars gekeken de hele dag. Zaterdag hebben Melanie en ik het huis schoongemaakt en boodschappen gedaan en zijn we langs het grote Nyugati treinstation gelopen (zie foto’s). Het was erg warm voor de tijd van het jaar met maar liefst 29 graden in de zon!! ’s Avonds zijn we lekker uit eten geweest bij Friday’s in het winkelcentrum WestEnd en daarna zijn met zijn vieren naar het grote circus geweest in het stadspark vlakbij ons (zie foto’s). Het was heel leuk, alleen het meeste was in het Hongaars gesproken dus daar snapten we niet veel van. Beetje jammer.. maar verder was het super. Wel zielig: een act van een jongetje die salto’s achterover maakte en daarna op olifant moest landen ging pas na de derde keer goed. Hij moest en zou het goed doen wat resulteerde in een staande ovatie toen het wel lukte. Nog iets leuks: het hondje van mijn vriend en mij was vandaag jarig!! 1 jaar is hij alweer. De tijd gaat snel.

Zondag ben ik samen met Melanie naar het Szigeteiland midden in de Donau geweest om daar alles te bekijken wat we nog niet gezien hadden. Het was weer heerlijk weer met zo’n 26 graden. We hebben het hele eiland over gelopen wat in totaal zo’n 6 km was! Het begon echt herfst te worden (ook al waren de temperaturen daar nog niet na de afgelopen dagen, maargoed): de blaadjes aan de bomen verkleurden al mooi. Je kon er hele mooie foto’s maken (zie foto’s). Dat was het weer voor nu.

• 17 November 2013 - 15:46

Wietske Adema :

Weer een mooi verslag hoor leuk zo blijven we een beetje bij mooi Gr

• 17 November 2013 - 22:09

Chantal Hansma: