Week 14: Beerpong, pepernoten & frikandellen - Reisverslag uit Boedapest, Hongarije van Chantal Hansma - WaarBenJij.nu Week 14: Beerpong, pepernoten & frikandellen - Reisverslag uit Boedapest, Hongarije van Chantal Hansma - WaarBenJij.nu

Week 14: Beerpong, pepernoten & frikandellen

Door: Chantal Hansma

Blijf op de hoogte en volg Chantal

08 December 2013 | Hongarije, Boedapest

Maandag gingen we vol goede moed naar college: we hadden immers geen mail gekregen dat het niet door zou gaan, dus we hadden geluk! Dachten we… 1 uur… kwart over 1… half 2… geen docent… Bleek het weer niet door te gaan! Van dit vak (Learning difficulties in mathematics, developing cognitive skills in the classroom) hebben we dus niet eens college gehad en we moeten wel een online test maken en heel veel opdrachten. Ik ben benieuwd hoe ze dat allemaal gaan doen.

Dinsdag hebben we boodschappen gedaan. Maandag boodschappendag gaat net niet altijd op ;) en woensdag zouden we eigenlijk gewoon weer college hebben, maar ik denk niet dat ik hoef uit te leggen wat er toen gebeurde.. Weer een vrije dag dus.

Donderdag hebben we college gehad over het juridische gedeelte van disability studies. Best ingewikkeld allemaal. Nathalie en ik proestten het nog uit van het lachen op een gegeven moment (niet expres!) aangezien de docent wel 100 keer heeft gezegd ‘Do you understand it?’ Het was echt zijn stopwoordje. Nathalie had voor de grap op een briefje naar mij geschreven: ‘Do you understand it’ en de volgende keer dat de docent het zelf weer zei hadden we echt niet meer en konden we onze lach niet meer inhouden. Volgens mij had die man het wel door waarom we moesten lachen haha, sorry! Donderdagavond zouden we op stap gaan, maar het was IETS te gezellig thuis met beerpong en kaartspelletjes dus dat kwam er niet meer van.. (zie foto’s).

Terwijl de ander meiden nog lekker in hun bed lagen, moest ik er om kwart over acht al weer uit, want ik ging naar de kapper! Met kleine neerdwarrelende sneeuwvlokjes ging ik op weg naar de Buda-kant van Budapest om mijn haar donkerder te laten verven. Het is heel mooi geworden vind ik zelf  Toen ik terug kwam aan het begin van de middag was het hele huis nog pikkedonker en muisstil. Ze lagen beide nog in bed! Luilakken. Aan het eind van de middag hebben we met zijn allen pepernoten gebakken en ’s avonds was ZWARTE piet langs geweest met allemaal leuke cadeautjes voor iedereen die we via een dobbelspel hebben verdeeld (zie foto).

Zaterdag zijn we naar de eerste echte Nederlandse snackbar geweest die hier sinds drie weken is geopend. We konden niet nog een paar dagen wachten tot we weer in Nederland waren haha! Ze hadden al veel Nederlandse klanten gehad bij Snackworld Budapest (dat kon ook niet anders natuurlijk..) en de frikandel mét pindasaus was heeeeeerlijk :p (zie foto). Dat is iets wat ik echt gemist heb hier. Zondag was weer een lekker lui dagje, waarop ik in ieder geval een klein beetje heb gedaan voor de laatste presentatie van dit semester. Nog een weekje en onze ‘studie’-periode hier zit er al weer op!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Chantal

Reisblog over (bijna) alles wat Nathalie, Melanie en ik meemaken in Boedapest tijdens de 4 maanden dat we hier studeren.

Actief sinds 24 Sept. 2013
Verslag gelezen: 299
Totaal aantal bezoekers 8998

Voorgaande reizen:

01 September 2013 - 16 December 2013

'Studeren' in Boedapest

Landen bezocht: