Week 5: Magie, harde palen en ontspanning - Reisverslag uit Boedapest, Hongarije van Chantal Hansma - WaarBenJij.nu Week 5: Magie, harde palen en ontspanning - Reisverslag uit Boedapest, Hongarije van Chantal Hansma - WaarBenJij.nu

Week 5: Magie, harde palen en ontspanning

Door: Chantal Hansma

Blijf op de hoogte en volg Chantal

06 Oktober 2013 | Hongarije, Boedapest

Door de drukte de afgelopen weken (iedereen kwam langs in deze periode) loop ik een beeeeeetje achter in het reisverslag, maar ik ga zo snel mogelijk alles bijwerken 

Het is alweer oktober.. de tijd gaat echt heel snel. Deze week hebben we weer veel gedaan. Maandag hebben we kaartjes gehaald voor the illusionists waar we op 24 november heen gaan in Syma (een groot sportstadion). Het is een van de beste magic shows ter wereld! (zie filmpje) Ik heb er nu al heel veel zin in. Verder hebben we natuurlijk weer de wekelijkse boodschappen gedaan, want maandag is nog steeds boodschappendag. ’s Avonds zijn we lekker uit eten geweest bij pizzeria Okay Italia (zie foto) waar Nathalie één van de beste quotes tot nu gaf: “waar heb je die paal dan? … Ik heb hem gewoon tussen mijn benen!” Haha sorry Nathalie maar hij is te grappig om niet te noemen ;) Ons toetje hebben we bij Sugar gehaald (zie foto).

Dinsdag besloten we om lekker een dagje te gaan relaxen in één van de grootste badhuizen van europa: Széchenyi Spa. Ze hadden daar sauna’s, stoomcabine’s en zo’n 15 thermale baden (zie foto). Aan het eind van de dag waren we helemaal ontspannen en konden we weer tegen de rest van de “drukke” week aan met maar liefst één dag college! Woensdag ben ik even naar WestenEnd geweest om een lekkere warme trui te kopen (mijn koffer zat natuurlijk al te vol om ook nog winterkleding mee te nemen). Woensdagavond moesten we huiswerk maken voor donderdag, wat achteraf niet eens nodig was.. FIJN!

Donderdag was het eerste echte college van het vak ‘fundamentals of disability studies’. Erg awkward allemaal.. De hoofddocent was ten eerste al veeeel te laat, er waren meer docenten dan studenten (we zaten daar met 6 studenten) en we moesten in een kringetje zitten. Op den duur zei niemand wat meer, iedereen keek elkaar maar een beetje aan van.. en nu..??? Zelfs de docenten zeiden niets! Op het eind moesten we anderhalf uur langs een ‘tentoonstelling’ lopen over disability history waarvan we bijna alles in het eerste jaar bij historische pedagogiek al hebben gehad. Het niveau ligt erg laag nog dus. Laten we hopen dat dat alleen bij het eerste college zo is.. In de avond kreeg ik te horen dat ons hondje Diesell papa wordt! Mayka heeft drie puppy’s in haar buikje. We zijn die nacht ook nog naar een international party in club ‘living room’ geweest.

Vrijdag hebben we tot heeel laat in bed gelegen en onze Pretty Little Liars verslaving weer gevoedt . ’s Avonds was ik met mijn vriend aan het skypen toen ik ineens heel hard gegil hoorde.. Bleek dat Melanie en Nathalie door het bed gezakt waren! Maandag kwamen ze dat bed en een ander bed repareren.

Zaterdagochtend ben ik met Melanie naar de circusparade geweest van het circus waar we volgende week zaterdag heen gaan. Een lilliputter werd daar volgens mij boos op mij omdat ik een foto van hem wou maken :p Maar hij staat er heel mooi op haha (zie foto’s). Daarna hebben we het hele huis schoongemaakt en moest ik met Nathalie wisselen van slaapkamer (we wisselen om de ander half maand ongeveer door). Zondag gingen we vol goede moed naar de Chinese markt (lees: goedkope nepmerkkleding, make-up enz.), maar dat was zo’n groot succes dat we er binnen 10 minuten weer weg waren.

  • 09 November 2013 - 17:24

    Wietske Adema :

    Mooi hoor goed gedaan Gr opa oma

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Chantal

Reisblog over (bijna) alles wat Nathalie, Melanie en ik meemaken in Boedapest tijdens de 4 maanden dat we hier studeren.

Actief sinds 24 Sept. 2013
Verslag gelezen: 247
Totaal aantal bezoekers 9001

Voorgaande reizen:

01 September 2013 - 16 December 2013

'Studeren' in Boedapest

Landen bezocht: