Week 1 Poetsvrouwen, stiekeme foto’s & sightseeing - Reisverslag uit Boedapest, Hongarije van Chantal Hansma - WaarBenJij.nu Week 1 Poetsvrouwen, stiekeme foto’s & sightseeing - Reisverslag uit Boedapest, Hongarije van Chantal Hansma - WaarBenJij.nu

Week 1 Poetsvrouwen, stiekeme foto’s & sightseeing

Door: Chantal Hansma

Blijf op de hoogte en volg Chantal

08 September 2013 | Hongarije, Boedapest

Op zondag 1 september zijn we (Nathalie, Melanie en ik) om 17.10 met WizzAir vertrokken vanaf Eindhoven richting Boedapest. We landden ruim 20 minuten eerder dan gepland dus dat was al een mooie meevaller. De taxichauffeur stond ons keurig op te wachten en binnen een half uur waren we bij ons appartement. We zitten lekker centraal vlakbij het centrum met een groot winkelcentrum op loopafstand, niet geheel onbelangrijk natuurlijk ;) Op het eerste gezicht was het appartement prima; lekker groot, 3 slaapkamers, een aparte woonkamer, keuken, badkamer, 2 toiletten en ruime hal. Al snel merkten we dat het erg vies was en alles plakte en de douche was zelfs voor mij met mijn 1 meter 60 veeeel te laag en de slang was lek. Ook ontdekten we dat er helemaal nog geen internet aanwezig was. De volgende dag stond in het teken van poetsen poetsen poetsen en….. boodschappen doen bij de Lidl! (zie foto). We hebben meteen maar flink ingeslagen en dit was blijkbaar voor de locals iets wat ze niet elke dag zagen, want er werden heel sneaky foto’s van ons gemaakt! Misschien kwam dat ook omdat we het winkelwagentje stiekem meenamen, maar dat terzijde..

De volgende morgen zijn we vroeg opgestaan, omdat de huisbaas zou komen om alles te inspecteren en om het contract door te nemen en te ondertekenen. Het wachten duurde lang en uiteindelijk kwam ze helemaal niet en moesten we dus alsnog naar het hoofdkantoor toe om alles daar te ondertekenen en alle gebreken aan te geven. In de loop van de middag hebben we zelf de rest moeten regelen. ’s Avonds zijn we gezellig naar de Ikea geweest om nog wat spulletjes voor het appartement te kopen en ik wat leuke dingetjes voor op mijn slaapkamer (zie foto’s).

Woensdagochtend kwam de ‘repairman’ om onze douche een halve meter hoger te hangen zodat we in ieder geval normaal konden douchen en om een nieuwe deurbel op hangen aangezien hij (waar we later pas achterkwamen) al bijna een half uur voor onze deur had gestaan (ooops). Om twaalf uur was het dan zover: we moesten ons registreren als Erasmus studenten bij de Bárczi Guzstáv Faculty of special education, waar we nu officieel student zijn. 9 september hoefden we pas echt te beginnen dus we hadden nog een halve week vakantie! We konden dus nog heerlijk van het weer genieten hier.

De rest van de week hebben we een beetje aan sightseeing gedaan. We hebben onder andere de ‘chain brigde’ en het parlementsgebouw van buiten gezien en we hebben lekker aan het water geluncht op Sziget (het eiland midden in de Donau). Er was daar ook een grote fontein die op de maat van klassieke muziek het water bewoog. Heel leuk om te zien! (zie foto). In het weekend zijn we naar de dierentuin geweest. Deze zit in een heel groot park vlakbij ons. Hier is echt van alles te doen: een groot circus, marktjes, heel groot badhuis met allemaal spa’s, attractiepark, veel eettentjes enz. Zondagavond hebben we Melanie als vroege verassing voor haar verjaardag meegenomen naar de bios, waar we de ‘to do list’ hebben gekeken. Ze hebben hier zelfs 4D zalen met bewegende stoelen, water, wind, mist en geuren!

• 24 September 2013 - 16:59

Simon:

Super leuk schatje. Heeel veel plezier en tot over 4 weken:p. Love you baby!!